Кошик
72 відгуків
Частное предприятие «КАНЕВАРХДИЗАЙН»
+380506744174
+380506744174
+380506744174
администратор
+380679131060
администратор
+380503326889
консультант
+380473631833
офис

Як підготувати публікацію до фотовиводу

Як підготувати публікацію до фотовиводу
Ця коротка рекомендація допоможе Вам підготувати Вашу роботу до виводу на плівку чи пластини так, щоб робота була виконана вчасно і без додаткових витрат з Вашого боку.

28.04.11

ЗАГАЛЬНІ ЗАУВАЖЕННЯ ДО ВЕРСТКИ

Визначення і використання кольорів

Визначаючи тріадні (Process) кольори, використовуйте книжки взірцевих відбитків тріадних кольорів PANTONE Process. Це допоможе Вам добитися співпадіння тиражного кольору з кольором, визначеним у програмі, в якій Ви працюєте. Навіть дуже дорогі монітори не в стані точно відтворити тиражний колір.
Переконайтесь в тому, що Ви використовуєте книжки взірцевих відбитків необхідної кольорової моделі, які відповідають паперові для майбутнього друку (матовий чи крейдяний). Переконайтеся в тому, що Ви використовуєте необхідну програмну бібліотеку PANTONE. Не перевизначайте основні кольори (Cyan, Magenta, Yellow, Black) та не використовуйте основні кольори, як основу для визначення нового кольору.

Тріадні (Process) і плашкові (Spot) кольори

Переконайтеся в тому, що всі тріадні кольори у Вашому дизайні визначені саме як тріадні кольори. Деякі програми при створенні нового кольору, по замовчуванню, визначають його як плашковий (Spot). Видрук дизайну на принтері в режимі Separation: On дає можливість перевірити правильне визначення кольору.

Кольорові принтери

Не зважаючи на те, що сучасні персональні кольорові принтери забезпечують хорошу чіткість деталей та яскравість кольору, жоден з них не відтворює тиражний колір. Для оцінки тиражного кольору використовуйте книжки взірців відбитків тріадних кольорів PANTONE Process.

Трепінг

Не змінюйте значення трепінгу, які встановлені по замовчуванню, після інсталяції пакета верстки (якщо Ви не достаменно знаєте, що робите).
Не створюйте в дизайні копій основних (Cyan, Magenta, Yellow, Black) кольорів і не використовуйте їх для оформлення елементів полоси.

Обрізний формат сторінки

Більшість програм верстки дозволяють розміщувати елементи полоси видання за межами обрізного формату сторінки. Радимо Вам дізнатися в друкарні про величину допуску на різку для зображень, зверстаних «під обріз».

Товщина ліній

Використовуйте лінії товщиною 0,25 pt і більше. Лінії товщиною менше, ніж четверть пункту, виглядають на роздруках з лазерних принтерів значно товстішими, ніж насправді.

ЗАГАЛЬНІ ЗАУВАЖЕННЯ ДО ЗОБРАЖЕНЬ

Роздільча здатність растрових зображень

Розумно-достатньою роздільною здатністю растрових зображень є значення лініатури виводу помножене на 1,5 (наприклад для видання, яке друкується з лініатурою растру 150 ліній на дюйм, достатньо використовувати роздільну здатність 225 dpi).
Для отримання особливо якісного зображення можна збільшити роздільчу здатність растрових зображень до подвоєної лініатури виводу (наприклад: 300 dpi при 150 lpi, 400 dpi при 200 lpi тощо).
Роздільна здатність, яка вища подвоєної лініатури виводу не впливає на якість зображення, лише втомлює процесор машини і сприяє вичерпуванню ОЗУ.

Роздільча здатність штрихових зображень

Роздільча здатність штрихових зображень має бути в межах від 600 до 1200 dpi. На штрихових зображеннях меншої, ніж 600 dpi роздільчої здатності, може з`являтися видимий ефект «пилки».

Формати зображень

Всі кольорові растрові зображення перед заверстуванням їх в полосу повинні бути збережені як CMYK зображення (не залишайте їх в RGB mode).
Всі чорно-білі растрові зображення повинні зберігатись як Garyscale зображення. Всі штрихові зображення мають бути збережені як bitmap зображення.
Допустимими форматами файлів є TIFF і EPS.

Поворот зображень

Всі зображення, які повинні бути повернуті, мають повертатися не засобами програми верстки, а в Photoshop-і перед їх заверстуванням в полосу.
Поворот зображень в полосі програми вестки приводить до збільшення затрат обчислювальної потужності процесора під час друку файла і до зниження якості TIFF зображення.

Встановлення розмірів зображення

Всі використані зображення в програмі верстки повинні приводитись до потрібного розміру та роздільчої здатності у Photoshop-i.

ПОДАЧА МАТЕРІАЛІВ У ВИГЛЯДІ ВЕРСТКИ

PAGEMAKER

На вивід, до файлу Page Maker необхідно додавати всі заверстані в полоси зображення та всі використані шрифти.
Всі тріадні (CMYK) кольори в діалоговому вікні Edit Color повинні мати атрибути: Type= Process і Model=CMYK.
В діалоговому вікні Edit Color повинні залишитись тільки ті плашкові (які мають атрибут Type=Spot) кольори, які повинні, згідно вашого задуму, з`явитись на окремих (не CMYK) плівках комплекту.
Всі заверстані в полоси зображення повинні мати в діалоговому вікні Links Manager статус Up to Date.
Всі заверстані в полоси кольорові растрові зображення повинні бути CMYK зображеннями. Ніколи не знищуйте інформацію про заверстані в полоси зображення з діалогового вікна Links Manager (кнопка Unlink), навіть у випадку збереження зображень в публікації. Не вставляйте зображення в полосу через Clipboard!

InDesign

Програма Adobe InDesign CS3/CS4 – найновіша версія однієї з найфункціональніших на теперішній час видавничих систем. Чудові можливості верстки поєднуються з дуже зручним та гнучким інтерфейсом. Вийняткові можливості при роботі з кольором та графікою доповнюються прекрасними можливостями для роботи з текстом, а набір візуальних ефектів взагалі не має аналогів серед інших програм верстки.
Програма Adobe InDesign CS3/CS4 без проблем імпортує текстові файли, що містять ілюстрації та таблиці без втрати форматування, а також графічні файли в форматах Adobe PhotoShop і Adobe Illustrator, та навіть Corel DRAW (виекспортовані EPS-файли).
Програма дозволяє виконати достатньо ретельний додрукарський контроль і виявити проблеми на початковій стадії, без додаткових часових і матеріальних затрат.
На вивід, окрім документа In Design, повинні бути подані всі заверстані у файлах растрові зображення в кольоровій моделі CMYK чи Grayscale. Старайтесь полегшити роботу і собі, і пре-прес інженеру, не використовуючи растрових зображень з окремими шарами, робіть TIFF файли без шарів. Це пришвидшує роботу програми і застерігає Вас від дуже поширеної помилки – растрування тексту, коли він попадає під прозорість, яка присутня в PSD-файлах.
Всі шрифти повинні бути сконвертовані в криві! Якщо це не зроблено, то окремо подаються лише шрифти використані в документі. Верстка робиться в дообрізний формат видання (флаєра, листівки, буклета, журналу, книги). Використовуйте тільки ті кольори і таку їх кількість, якими буде проводитись друк вашої роботи в друкарні (CMYK+ Pantone).
При відповідних налаштуваннях програма дає чудову можливість сконвертувати весь файл (не залежно від кількості сторінок) у PDF формат, що полегшує подальшу роботу з виданням (необхідність відповідної розкладки чи спуску полос, доставка міток, шкал контролю кольору і т. д. ).
При генерації PS-файла, у випадку одноколірного видання, включайте опцію SEPERATION. Ця дія застереже вас від втрати частини растрових зображень, що буває при некоректній постановці їх у виді EPS-фалів у публікацію (наприклад, пропадає частина зображень, бо у файлі вони зафарбовані не Process black кольором, а Pantone Process Black). Старайтесь ЗАВЖДИ подавати контрольний видрук публікації пре-прес інженеру. Цим Ви уникнете левової частки проблем у друці.

QUARKXPRESS

На вивід, крім власне документу QUARKXPRESS, необхідно подавати всі заверстані в полоси зображення і всі шрифти, які використовуються в дизайні.
Всі тріадні (CMYK) кольори в діалоговому вікні Edit Colors повинні мати атрибут Process Separation.
В діалоговому вікні Edit Colors повинні залишатися лише плашкові (Spot, що не мають атрибуту Process Separation) кольори, які повинні з'явитися на окремих (не CMYK) плівках комплекту.
Всі зображення, які заверстані в полоси, повинні мати в діалоговому вікні Picture Usage статус ОК (не Missing і не Modified!)
Всі заверстані в полоси кольорові растрові зображення повинні бути CMYK зображеннями. Не присвоюйте файлам зображень однакових імен!

CORELDRAW

Corel DRAW — пакет ілюстративної графіки. Не слід верстати в Corel DRAW. Якщо, все-таки, цього уникнути неможливо, то в дизайні, який подається на вивід, мають бути дотримані такі вимоги:
Всі шрифти повинні бути конвертовані в криві (curves).
Всі об’єкти мають бути згруповані.
В дизайні мають бути присутні рівно стільки і саме тих кольорів, що вимагається для отримання такої кількості фотоформ, яка відповідає Вашому задуму.
Без повної переробки дизайну неможливо змінити кольорові моделі кольорів, які використовуються і, відповідно, «підігнати» дизайн під технологію виготовлення тиражу (замінити Spot колір на CMYK і навпаки).
Допустимі кольорові моделі при підготовці дизайну в Corel DRAW: PANTONE Process Colors (для тріадних — CMYK — кольорів) і PANTONE MATCHING SYSTEM Colors (для кольорів, які ідуть окремими, не CMYK прогонами).
І, звичайно, допустимо використовувати кольорову модель CMYK (не CMY і не CMYK255) і кольорові моделі систем контролю співпадання кольорів, які Вам відомі і які Ви маєте в розпорядженні (TOYO, TRUEMATCH і т. д. ), але в такому випадку Ви повинні чітко уявляти собі те, що Ви робите.
Не слід вставляти в полоси сторонніх пакетів верстки .EPS ілюстрації, які експортовані з Corel DRAW.
Шанси на безпроблемний вивід
.EPS ілюстрації, експортованої з Corel DRAW і розміщеної в полосу стороннього пакету верстки — просто ніякі!
Простий дизайн можна спробувати виправити, загрузивши *.EPS ілюстрацію, експортовану з Corel DRAW в Adobe Illustrator, відредагувати її і зберегти, як Illustrator EPS.
Складний дизайн необхідно доверстати тільки в CorelDRAW.
У більшості випадків виявляється, що розпочатий дизайн в Corel DRAW в Corel DRAW має бути і завершений.
На вивід необхідно подавати всі шрифти, які використовуються в дизайні.

ПРО ШРИФТИ

Шрифти бувають TrueType і PostScript. PostScript шрифти безперечно кращі, ніж TrueType.
PostScript шрифти складаються з двох компонентів:
– файлу накреслення (.pfb) і файлу метрик (.pfm) на IBM PC
– файлу накреслення (PostScript font) і файлу метрик / растрового представлення (font suitcase) на Macintosh.
На вивід необхідно подати цих два компоненти шрифта.
Користуйтесь шрифтами серйозних виробників. Остерігайтесь «пірацьких» шрифтів. Працювати з ними не тільки не пристойно, але і дуже не вигідно.
Ніколи не сподівайтеся на позитивний результат процедури заміни шрифтів, ящо вони не подані на вивід, на «схожі з тих, що у Вас є».
Ніколи не верстайте системними шрифтами.
Ніколи не подавайте на вивід всі 500 шрифтів, які ретельно були зібрані Вами за багато років. Приносіть ті і тільки ті шрифти, які використані у Вашому дизайні.
При найменшій можливості замінюйте TrueType щрифти на їх PostScript еквіваленти.
Далеко не факт, що шрифти, які нормально роздруковуються на лазерному прінтері, з’являться на плівці.
При найменшій можливості замінюйте шрифти сумнівного походження на фірмові еквіваленти.
Не «правте» фірмові шрифти.

НАЙБІЛЬШ ПОПУЛЯРНІ ПОМИЛКИ

  1. До файлу верстки не прикладені шрифти, або прикладені не всі шрифти, або не ті шрифти, якими оформлені тексти.
  2. У верстці використані системні шрифти.
  3. До файлу верстки не прикладені зображення, або прикладені не всі зображення.
  4. На вивід подані RGB растрові зображення.
  5. У файлі Corel DRAW, який поданий на вивід є шрифти, не перетворені в криві.
  6. На вивід подані растрові зображення низької (менше півтора значення лініатури виводу) або надлишково високої (більше, ніж подвоєне значення лініатури виводу) роздільчої здатності.
  7. Не всі тріадні (Process) кольори визначені саме як тріадні.
  8. Майте на увазі, що більшість Spot кольорів бібліотек Pantone не можуть бути коректно відтворені тріадними барвниками чотирьохколірного офсетного друку. Для визначення тріадних (Process) кольорів використовуйте книжки взірцевих відбитків тріадних кольорів PANTONE Process.
  9. Використання для підготовки зображень програм, які не підтримують PostScript CMYK кольороподіл (таких як Microsoft Word та Microsoft Excel, CorelXara, Lotus Freelance, Microsoft Powerpoint, Lotus 123 і т. д. ).
  10. Такі зображення можуть бути виведені тільки як чорно-білі.
  11. На вивід подані PostScript файли, підготовлені без обрізних міток та маркування кольорів.

Вимоги до підготовки PS файлів

  1. Файли, які подаються на фотовивід, повинні бути згенеровані під драйвер фотовиводу DOLEV 800V+.
  2. При генерації не потрібно встановлювати опцію «mirror». В протилежному випадку — про це додатково повідомляється в супровідній записці.
  3. Всі шрифти, які є присутні у файлі, перед генерацією повинні бути конвертовані в криві.
  4. Всі зображення, заливки і кольорові заповнення повинні бути виключно в CMYK модифікації, або, при потребі використовується PANTONE (про що додатково повідомляється в супровідній записці).
  5. Якщо є потреба проконтролювати правильність макету після фотовиводу, Замовник зобов'язаний передати PDF файл або кольорову роздруківку даного макету і повідомити про це безпосередньо інженера-технолога.
  6. Замовник зобов'язаний самостійно проконтролювати коректність виставлених «overprint» опцій у поданих PS файлах. Особливо звертати увагу на «overprint» у заливках, чи текстах поданих білим кольором.
  7. У PS файлах повинні бути встановлені «хрести» суміщення (кольором «registration»), а також, при бажанні Замовника, вся необхідна інформація для процесу друку.

Джерело: за рекомендаціями команди фахівців компанії «Колір ПРО»